:)

Avagy a “Jó ügyek”

Itt azokat a projekteket mutatjuk be, amelyekre nagyon büszkék vagyunk társadalmi üzenetük miatt.

 Növessz bajuszt, hogy megments egy manust! – a Movember Hungary kampány

Ági_Bori_MaciAz Ausztráliából indult Movember mozgalom célja, hogy felhívja a férfiak figyelmét arra, hogy ne hanyagolják el saját egészségüket, rendszeresen vegyenek részt szűrővizsgálatokon. A bajusz egy „kitűző”, melyet büszkén visel gazdája november hónapban, épp ahogy a mellrák kampány támogatói a rózsaszín szalagot hordják a szívük felett. A kampányt az Organic Communications és számos önkéntes 2009-ben indította el. Mára országos mozgalommá vált a Movember, és büszkék vagyunk arra, hogy egyre többen csatlakoznak hozzánk! További információ: mentsmanust.hu

Ashoka

Kommunikációs tanácsadással segítjük a magyarországi Ashoka munkáját. Az Ashoka a világ első, társadalmi vállalkozókat összekötő nemzetközi civil szervezete. Küldetése, hogy megkeresse és kiválassza a világ legkiválóbb társadalmi vállalkozóit, hozzájáruljon fejlődésük, illetve ötletük teljes körű megvalósításához. Az Ashoka alapítása óta azon dolgozik, hogy egy olyan világot hozzon létre, ahol mindenki képes arra, hogy gyorsan és hatékonyan találjon választ a legsürgetőbb társadalmi kihívásokra, illetve hatást             gyakoroljon a társadalom érték-és normarendszerére.

Magyar Élelmiszerbank Egyesület elemiszerbank

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület célja, hogy kapcsolatot teremtsen az országunkban felhalmozódó élelmiszerfeleslegek és az arra rászorulók között, ezzel elősegítse a szegénység és az éhezés csökkenését. 2012 tavaszán szerveztünk egy napot, amikor ellátogattunk az Egyesület raktárába, és lelkes újságírókkal együtt pakoltunk dobozokba több kilogramm ételt, amelyeket aztán elszállítottunk a pesterzsébeti Anyaoltalmazó Alapítvány anya- és gyermekotthonába. Az első együttműködést sok másik követte, így már három éve támogatjuk az Egyesületet.

Szóval?! Országos VitaversenySzóval?!

2013-ban, harmadik alkalommal is ügynökségünk nyerte el az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete által kiírt Szóval?! Országos Vitaversenyt (http://www.szoval.eu/), melynek célja a vitakultúra megismertetése a középiskolásokkal, a fiatalok érvelési és kommunikációs készségfejlesztése, valamint európai uniós tudásának bővítése. Kedvcsinálóként az évek során híres személyiségek, mint Hajós András, Pepe, Kapa, Busa Pista, olimpikonok és újságírók próbálkoztak meg a kulturált vitázás elsajátításával.

Sajtóklub

hk-0032012 őszén saját projektet indítottunk Önkéntes Sajtóklub néven, mert hiszünk abban, hogy a klasszikus újságírás egyik legfontosabb feladata az életünket érintő folyamatok érzékeny, sokrétű dokumentálása. Ehhez viszont élményt, tapasztalatot kell gyűjteni, ki kell lépni a mindennapi „képernyő előtt eltöltött” gyors hírfeldolgozási folyamatból és személyes tapasztalatot kell gyűjteni. Ezért megszerveztük az önkéntes újságírók körét azzal a céllal, hogy egy olyan fórumot teremtsünk, ahol a társadalmi témák iránt érzékeny újságírók exkluzív programokon vehetnek részt. A klub tagjai számára negyedévente szervezünk programokat.  Az újságíróknak olyan „jó ügyeket” mutatunk, amelyeknek személyesen részesei lehetnek, és amelyekről nem csupán beszámolót készíthetnek, hanem munkájukkal értéket is teremthetnek. A média így értékes felülete lehet a társadalmilag fontos és érzékeny témák bemutatásának. 2012 októberében tartottuk meg az első pilot jellegű projektet, amelynek keretében Hejőkeresztúrra látogattunk, ahol a IV. Béla Körzeti Általános Iskolában a Stanford Egyetemen használt modell mintájára kidolgozott tantervet alkalmazzák. Eltöltöttünk egy napot az iskola falai között, beszélgettünk az igazgatónővel, a tanárokkal és a gyerekekkel. Nyolc újságíró tartott velünk a két napos programon.

Próbababa kampány – Önkéntes Központ Alapítvány

Az Önkéntes Központ Alapítvány Önindító Programjának szereplője Gizi és Jenő szimbolikus, önmagukban élettelen tárgyak, melyeket a segítségnyújtás, önkéntesség, jó szándék vezérelte cselekedettel életre kelthet. A kampány üzenete, hogy egy ötletes megoldással éreztesse: bárkiből lehet önkéntes! Gizi és Jenő egy padon üldögélve várják a melléjük gyanútlanul letelepedő megfáradt járókelőket, akiket megszólítanak (egy beépített mikrofon segítségével) és beszélgetni kezdenek velük arról, mi is az önkéntesség. A bábuk az egész ország területén vitték a jó ügyek hírét.